Google penalizuje strony internetowe, które nie są widoczne dla użytkowników. Jeśli nie masz strony internetowej, wyszukiwarki nie mogą indeksować Twoich treści, a zatem nie mogą pokazać ich użytkownikom podczas wyszukiwania. Aby zapewnić, że jak najwięcej osób zobaczy Twoje treści, musisz mieć stronę internetową. W tym wpisie na blogu omówimy różne strategie, które pomagają zwiększyć widoczność Twojej strony internetowej zarówno online, jak i offline. Po przeczytaniu tego artykułu zrozumiesz, jak upewnić się, że Twoja strona ma dobrą widoczność i nie jest karana przez wyszukiwarki.
Strategie online’owe na rzecz poprawy widoczności strony internetowej
Jeśli chcesz poprawić widoczność swojej strony internetowej, będziesz musiał upewnić się, że każda z Twoich stron jest widoczna dla wyszukiwarek. Najbardziej oczywistym sposobem, aby to zrobić, jest tworzenie treści, które są istotne i przydatne dla czytelników. Możesz również zoptymalizować swoją stronę pod kątem różnych wyszukiwarek, serwować swoje treści na odpowiednich platformach, tworzyć konta w mediach społecznościowych i wiele więcej, aby Twoja strona została zauważona.
Istnieją różne strategie internetowe, które mogą pomóc Ci uczynić Twoją witrynę bardziej widoczną. Poniżej omawiamy niektóre z nich:
- Użyj adresu URL, który zawiera nazwę Twojej domeny: Kiedy ludzie szukają konkretnych informacji, często przechodzą do adresu URL strony, która zawiera te informacje. Upewnij się więc, że Twój adres URL zawiera nazwę Twojej domeny. Na przykład, jeśli adres URL Twojej strony to www.example.com, to upewnij się, że jest to www.example.com/kangaroos. Dzięki temu Twoja strona będzie widoczna dla większej liczby osób, ponieważ za każdym razem, gdy ktoś wpisze www.example.com/kangaroos, zobaczy Twoją stronę.
- Zoptymalizuj swoją stronę pod kątem wyszukiwarek: Istotne jest, aby Twoja strona była zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, ponieważ pomoże to zwiększyć liczbę odwiedzających, którą otrzymuje Twoja strona. Wyszukiwarki używają różnych algorytmów, aby uszeregować strony w swoich wynikach, a algorytmy te zmieniają się w zależności od rodzaju treści, które każda strona posiada. Aby dobrze uplasować się w rankingu, musisz zoptymalizować swoją witrynę dla różnych silników. Obejmuje to optymalizację treści dla słów kluczowych, strukturyzację witryny dla optymalnej czytelności i więcej.
- Dodaj swoją stronę do kont mediów społecznościowych: Jeśli stworzyłeś konta mediów społecznościowych dla swojej firmy, to musisz dodać do nich swoją stronę internetową. Konta te są doskonałymi platformami do zwiększenia widoczności Twojej firmy. Jeśli na przykład Twoja firma jest na LinkedIn, to powinieneś dodać swoją stronę LinkedIn do różnych kont mediów społecznościowych LinkedIn. Podobnie, jeśli stworzyłeś konta na Facebooku, Instagramie, Twitterze i innych platformach, to powinieneś dodać do nich swoją stronę internetową.
- Upewnij się, że Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych: Na przestrzeni lat zmienił się sposób, w jaki ludzie szukają informacji. Ludzie wolą teraz używać swoich urządzeń mobilnych do wyszukiwania informacji, a nie komputerów stacjonarnych. Oznacza to, że Twoja strona powinna być responsywna, co pozwala jej działać dobrze na wszystkich urządzeniach, w tym na urządzeniach mobilnych. Zapewniając, że Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, możesz zapewnić, że jest zawsze widoczna dla użytkowników.
Strategie offline zwiększające widoczność strony internetowej
Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa miała dobrą widoczność online, możesz to zrobić, tworząc dobre treści i optymalizując witrynę dla wyszukiwarek (więcej). Jednak to nie sprawi, że Twoja strona będzie bardziej widoczna. Aby zwiększyć widoczność swojej strony w trybie offline, musisz stworzyć świadomość na temat swojej marki.
Najlepszym sposobem, aby to zrobić jest uzyskanie logo wyświetlane w miejscach publicznych. Jeśli masz zaprojektowane logo, to można łatwo uzyskać go wydrukowane na banery, plakaty i inne formy marketingu. Upewnij się, że Twoje logo jest wyświetlane w widocznych miejscach, tak aby było łatwo widoczne dla ludzi. Jeśli nie masz logo, możesz stworzyć je za pomocą kreatora logo lub po prostu użyć logo marki konkurencji w jego miejsce.
Możesz również rozprowadzać wizytówki, na których znajduje się Twoje logo. Możesz to zrobić drukując swoje logo na wizytówce, a następnie rozdając karty ludziom, którzy prawdopodobnie zobaczą Twoje logo. Możesz również umieścić swoje wizytówki na kontach w mediach społecznościowych, aby ludzie mogli zobaczyć Twoje logo.
Google Search Console dla stron internetowych
Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona internetowa jest dobrze widoczna, musisz zadbać o to, aby pojawiała się w wynikach wyszukiwania w różnych wyszukiwarkach. A jak to zrobić? Możesz użyć własnych narzędzi wyszukiwarek, aby zapewnić, że Twoja strona pojawi się w ich wynikach wyszukiwania.
Google Search Console jest łatwym w użyciu narzędziem, które pomaga uzyskać pozycję Twojej witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Pomaga ono zarządzać i aktualizować informacje związane z Twoją witryną w jednym miejscu. Z pomocą tego narzędzia możesz również zobaczyć, jak Twoja witryna radzi sobie w SERP-ach i w razie potrzeby wprowadzić poprawki.
Search Engine Result Page (SERPs) to strona, na której się wyświetla, gdy ktoś wpisze zapytanie w wyszukiwarce. Tak więc, im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwarki, tym bardziej widoczna będzie Twoja strona dla użytkowników.
Google Search Console dostarcza następujących informacji związanych z Twoją witryną:
- Informacje techniczne Twojej witryny, takie jak jej adres URL, tytuł strony, jej język, adres IP serwera i inne.
- Aktywność botów i crawlerów internetowych, czyli programów, które przeszukują strony internetowe w celu odczytania treści.
- Zdrowie Twojej witryny, które mówi Ci, czy Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, czy ładuje się szybko i czy strony ładują się poprawnie.
- Wrażenia i współczynnik klikalności dla Twojej witryny, który mówi o tym, jak wielu odwiedzających widzi Twoją stronę i co robi dalej.
Podstawowe działania SEO na rzecz poprawy widoczności strony
Kiedy chcesz mieć pewność, że Twoja strona ma dobrą widoczność, musisz zadbać o to, aby pojawiła się w wynikach wyszukiwarki. Jest to najlepszy sposób, aby to osiągnąć:
- Upewnij się, że Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem różnych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing i inne.
- Upewnij się, że Twoja witryna ma odpowiednią, użyteczną treść, dzięki czemu dobrze plasuje się w różnych wyszukiwarkach.
- Użyj słów kluczowych i fraz, które są związane z Twoją firmą w treści, którą tworzysz.
- Wybierz adres URL, który zawiera nazwę Twojej firmy, np. www.example.com.
Są to kluczowe podstawy SEO, których musisz przestrzegać, aby osiągnąć dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania.
Słowa kluczowe i semantyczny HTML dla poprawy widoczności strony internetowej
Najbardziej oczywistym sposobem na upewnienie się, że Twoja strona ma dobrą widoczność jest użycie słów kluczowych i fraz, które są związane z Twoją działalnością. Możesz to zrobić poprzez tworzenie treści dla swojej strony internetowej oraz poprzez używanie słów kluczowych i fraz w treści.
Możesz również sprawić, że Twoja strona będzie bardziej widoczna, używając semantycznych znaczników HTML w celu poprawy czytelności. Dzięki temu Twoje treści są łatwiejsze do zrozumienia przez ludzi, a tym samym zwiększają swoją widoczność.
Kiedy używasz semantycznego HTML, słowa kluczowe i frazy, których użyłeś w znacznikach, będą widoczne. Dzięki temu Twoja treść jest bardziej widoczna i pomaga Ci uczynić ją bardziej trafną.
Spójna nazwa domeny dla poprawy widoczności strony internetowej
Najlepszym sposobem na upewnienie się, że Twoja strona ma dobrą widoczność jest użycie spójnej nazwy domeny. To pomoże ludziom zapamiętać nazwę Twojej firmy i pomoże Ci osiągnąć dobrą widoczność online.
Najbardziej oczywistym sposobem, aby to zrobić jest użycie nazwy firmy w nazwie domeny. Na przykład, nazwa domeny www.example.com może być użyta do www.example.com/kangaroos. Dzięki temu Twoja strona będzie widoczna, ponieważ ludzie, którzy wpiszą nazwę domeny, zobaczą Twoją stronę internetową.
SSL/TLS dla lepszej widoczności strony
Jeśli chodzi o upewnienie się, że Twoja strona ma dobrą widoczność, musisz również zaszyfrować ją certyfikatem Secure Socket Layer (SSL) lub Transport Layer Security (TLS). Dzięki temu Twoja strona będzie bardziej bezpieczna i pomoże zapobiec hakerom w uzyskaniu dostępu do Twojej strony i kradzieży informacji, które na niej przechowujesz.
Kiedy używasz certyfikatu SSL lub TLS, pomoże to uczynić Twoją stronę bardziej bezpieczną. Zwiększy to prawdopodobieństwo, że Twoja witryna ma dobrą widoczność.
Teraz, gdy wiesz, jak upewnić się, że Twoja strona ma dobrą widoczność, porozmawiajmy o tym, jak ją zmierzyć.